שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.

מילות המפתח שיצודו את העבודה הבאה שלכם ואלו שלא...

22.05.2025 | מערכת דרושים IL | זמן קריאה: 3 דק` |

קורות חיים שעוברים את הסינון האוטומטי ומגיעים למנהלי הגיוס, זוכים לתשומת לב של 6 – 8 שניות בממוצע. רק אחרי זמן זה הם מחליטים אם להמשיך לעיין בהם לעומק או לא. כדי שקורות החיים שלכם ישתייכו ל'ערימה הנכונה', אתם חייבים לדעת איך להתייחס למילות המפתח שיופיעו וגם לאלו שלא

 

קורות החיים שלכם עוברים סינון ראשוני ע"י מערכת רובוטית שמאתרת את ביטויי המפתח למשרה. בשלב זה חשוב שיופיעו מילות מפתח כמו שם התפקיד ודרישות התפקיד. אחרי שצלחתם שלב זה, מגיעים קו"ח למנהלי הגיוס שעוברים על 'היי לייטס' שלכם. דקה לפני שהם מחליטים להתמקד ולהתעמק בהם, אתם צריכים לצוד את תשומת ליבם, איך? ציינו מילות מפתח חשובות והשמיטו מיותרות

 

מילות מפתח

 

ביטויי מפתח: מה כן ומה לא?

 

לא לשמות תואר, כן להוכחות - עזבו אתכם ממילים ריקות מתוכן כמו 'אחראי', 'רציני' ו'בעל יחסי אנוש טובים', זה לא מספיק! מילות המפתח הללו שכיחות וכבר משעממות, אלא אם אתם מוכיחים אותן. ספרו על הישגים שלכם שממחישים את המילים היפות הללו, תתמקדו בהצגת תוצאות ויעדים שהשגתם. תודו ש'צמצום וייעול תהליך הדיווח הרבעוני בשלושה ימים' מרשים הרבה יותר מאשר 'ייעול תהליך דיווח'.

 

לא לכישורים 'רכים' כן לתרומה לארגון – אחד הדברים הכי חשובים למעסיק הוא התועלת שלכם כעובדים בארגון, ולכן אם תוכלו להבהיר להם במה תוכלו לתרום לארגון שלהם, זה יעשה את העבודה! הדגישו ופרטו את ההשפעה החיובית והתרומה שלכם בתפקידכם אצל המעסיקים הקודמים, המחישו איך הפחתתם עלויות או הגדלתם רווחים וכדומה. וותרו על 'יודע לעבוד בצוות', 'בעל יכולת להפגין אמפתיה' וכדומה. זכרו כי מילות מפתח צריכות להיות קשורות להישגים. אחת הדרכים לעשות זאת היא לכתוב הישג המתאר כיצד השתמשת במומחיות המיוצגת על ידי מילת מפתח זו.

 

לא ל'חשיבה מחוץ לקופסה' כן להפגנת יצירתיות – השתדלו לא להשתמש במילת המפתח 'מחוץ לקופסה', מילת הבאז הנפוצה הזו למעשה כשלעצמה לא אומרת כלום, במקום זאת הפגינו והוכיחו את היצירתיות שלכם בהדגמה או בהצגת רעיון.

 

לא לשמות לא מוכרים, כן לציון שמות ומותגים – אם עבדתם בשיתוף פעולה או תחת מותג מפורסם ומוכר בתחומכם אל תשכחו לציין זאת, שמות מותגים בקורות החיים שלכם מושכים את תשומת ליבם של אנשי הגיוס, ומשדרגים ומשייכים אתכם לצד המקצועי המוביל בסקטור אליו אתם שייכים. בשונה מהמלצה זו אם הועסקתם בחברה שאינה מוכרת ואתם מתארים את תפקידכם, אין צורך לציין שמות ספציפיים של מוצרים לא מוכרים. התמקדו בעיקר ובתיאור חלקכם בהצלחת המוצר ותיאורו.

 

לא לזמנים כן לתיאור תפקיד

אל תכתבו בלשון עבר/עתיד כמו 'ניהלתי' או 'אנהג', ביטויים אלו לא יבלטו בקורות החיים שלכם. הדבר הנכון ביותר הוא לשקף את תיאור התפקיד שלכם וכך 'לקלוע' במילות המפתח הנכונות שהמגייסים מחפשים, כמו 'ניהול צוות', 'הכנת דו"ח תקציבים', 'בניית גאנטים חודשיים' וכו'.

 

לבסוף: התאימו את קורות החיים לכל משרה – הבליטו מיומנויות רלוונטיות כדי לעבור את הסינון האוטומטי.

 

 

אולי יעניין אתכם גם:

 

המדריך לכתיבת קורות חיים

*חיפוש עבודה - סוכן חכם

חברות מובילות באתר

חברות מובילות באתר