כך תשפרו את היחסים עם הבוס

חתול שחור עבר ביניכם לבין המנהל הישיר או שסתם מנסים לשפר את היחסים הקונקרטיים אתו? אין ספק שהיחסים עם המנהל הישיר משפיעים באופן דרמטי על הפרודוקטיביות ועל המוטיבציה במקום העבודה. אז, גם אם אתם מרגישים שהקשר שלכם עם הבוס 'אבוד', יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להציל את היחסים
 

יחסים עם הבוס

 

לא פעם בראיונות עבודה מועמדים נשאלים: "מה חשוב לכם שיהיה במקום העבודה?" רבים משיבים שחשוב להם שיהיו יחסים טובים עם המנהל הישיר ועם הקולגות. עובדים מבלים הרבה שעות ביום במקום העבודה שלהם ומעידים שמה שהכי משפיע על התפקוד שלהם הוא טיב היחסים עם הסביבה ובמיוחד עם המנהל הישיר. אז קורה שלא מסתדרים עם המנהל הישיר וזה נכון שאתם לא יכולים ללכת עם המנהל לייעוץ זוגי, אבל אתם כן יכולים לנסות לשפר את היחסים ואפילו להצליח לגרום לו לפרגן לכם ולתת העלאה בשכר או קידום.

 


גם הבוס בן אדם

 

לפעמים יש לנו נטייה להיות שבויים בתוך מסקנות ומחשבות שלנו. נסו לצאת 'מהקופסה' ולחשוב מה מניע את הבוס, אלו לחצים מופעלים עליו, מה הסיבות שהוא כה פדנט, קשוח או אולי בכלל אדיש. אם תצליחו להבין אותו טוב יותר, יהיה לכם קל יותר לקבל בהבנה את ההתנהגות שלו. תהיו בטוחים שגם הוא כמנהל מתמודד עם בוס ו/או  אחריות על עובדים.

 

סביר, שגם לו יש מנהלים עם לא מעט דרישות כלפיו. תתפלאו, אבל אם תגדילו ראש ותתחילו לשאול את המנהל מדי בוקר מה שלומו, איך עברה עליו אתמול הישיבה הארוכה שהוא שהה בה עד שעה מאוחרת, ואף תציעו לו  לסייע לו בכל דבר שצריך כדי להקל עליו – מהלכים כאלה עשויים לרכך אותו ולהתחיל לפתח איתכם שיח נעים יותר.



תהיו ישירים


אל תמהרו להסיק מסקנות, אל תתעסקו בניחושים ואל תשמרו בבטן. אם יש לכם מה לומר למנהל על טיב היחסים המקצועיים ביניכם אז פשוט שבו אתו לשיחה בארבע עיניים. במהלך השיחה היו ישירים ותשאלו אותו מה הוא מצפה מכם ואילו יעדים הוא הציב עבורכם בפרט ועבור הצוות בכלל. בררו מולו כיצד הכי נוח לו לקבל מכם דיווח שוטף, באיזו תדירות הוא מעוניין שתעדכנו אותו בהתקדמות של משימות, מה יגרום לו להיות מרוצה מכם ואיך הכי נוח לו שתהיה התקשורת ביניכם – במייל? בוואטסאפ? באופן פרונטלי? לא תאמינו עד כמה שתיאום ציפיות כזה יכול להפוך ב-180 מעלות את מערכת היחסים ביניכם.

 



תראו שאכפת לכם

 

החוק היבש דורש כבר בראיון העבודה לא לשאול אנשים שאלות אישיות על חייהם, וזכותו של כל עובד לא לספר על בעיות רפואיות, על מצב משפחתי או על התחביבים בשעות הפנאי. בהמשך לכך, מקום העבודה אינו בית קפה ואתם לא אמורים לנהל שיחות ארוכות בתחומים שאינם קשורים לעבודה, אך יחד עם זאת אפשר להתעניין בחיי המנהל במידה ובנימוס. מתקרב חג כלשהו? אחלו לו חג שמח והתעניינו איפה הוא חוגג השנה. שמעתם שאשתו עומדת ללדת? שאלו אותו אם הם מצפים לבן או בת ועד כמה הוא מתרגש. השאלות הקטנות הללו שוברות את הקרח וחושפות בפניכם גם פן אישי ואנושי של הבוס, ומאפשר גם לו להתחיל להתעניין גם בכם. מה שבטוח, זה ייתן לכם בונוס של כמה נקודות אצלו.

 

 

שורה תחתונה: אנחנו לא בוחרים את המנהל הישיר שלנו (וחבל...), אבל תמיד ניתן לנסות לשפר את מערכת היחסים עימו, וגם אם אין חיבור אישי או כימיה בינאישית בינכם, אין זה אומר שלא ניתן לבנות מערכת יחסים מקצועית טובה, מכבדת ומוערכת. בסופו של דבר זה משתלם לכם!

 

קרדיט תמונות: shutterstock