הדרך הנכונה לבקש העלאה בשכר

מרגישים שזה הזמן שלכם לבקש העלאה בשכר, אך אינכם בטוחים כיצד לבקש ומתי? בכתבה הבאה תוכלו לקבל את כל המידע על מה כדאי לעשות לפני שמבקשים העלאה, מה ממש לא כדאי לעשות, ואיך מבקשים העלאה בשכר, בפועל

 

איך לבקש העלאה בשכר?

 

מה כדאי לעשות לפני שמבקשים העלאה בשכר?

 

  1. מחקר לגבי השכר בתפקיד שלכםמה השכר הנהוג בתפקיד שלכם במקומות אחרים? כמה מקובל לשלם בהתאם לפרמטרים דומים לאלו שלכם, כדוגמת ותק, השכלה וכו'? מהו השכר שנהוג לשלם לבעלי השכלה וותק נמוכים משלכם וכמה משלמים לוותיקים מכם? הבנת התמונה הרחבה, לא רק תיתן לכם ביטחון והרגשה טובה, אלא תאפשר לכם להציג נתונים פרקטיים בפני המעבידים ולהוכיח ש"עשיתם שיעורי בית".

 

  1. הכנת הטיעונים לקבלת ההעלאה בשכר – כדאי להתכונן ולאסוף את ההישגים והתרומות שלכם למקום העבודה בכל המישורים. גם אם אתם מוכשרים בתחום מסוים שאינו קשור באופן ישיר לתפקידכם, ציינו גם אותו. התפקיד שלכם הוא להציג את הנתונים על מנת לאפשר למעבידים שלכם לבצע את בחינת ההערכה ברמה המיטבית ביותר.

 

מה לא כדאי לעשות כשמבקשים העלאה בשכר?

 

לפני שנפרט כיצד מבקשים העלאה בשכר, כדאי להתייחס לעצות שמתמקדות במה לא כדאי לעשות כאשר אתם פונים לבקש העלאה בשכר:

 

  1. להתמקד בוותק שלכם במקום העבודה – התפישה כי ותק במקום העבודה יעניק לכם אוטומטית העלאה בשכר היא תפישה שגויה. אפשר לקבל העלאה בשכר בגין פעילות אקטיבית ומוכחת לאורך תקופה, לא בגין הוותק שצברתם בלבד. המשמעות היא שמלבד הותק צריכים להיות לכם 'קבלות' על האפקטיביות והיעילות שלכם בעבודה.

 

  1. "להאשים" את המצב הכלכלי של התקופה – המחשבה שאפשר לבקש העלאה בשכר כי יש לכם עוד הוצאות, תקופה לחוצה וכו', אינה סיבה מספיק טובה. סיבה כלכלית יכולה להיות אחת הסיבות המתווספות לשלל הסיבות שלכם לבקשת העלאה, ובכללן שביעות הרצון מהעבודה שלכם. כדאי למצוא סיבה טובה יותר מאשר מצב כלכלי או הקשר חיצוני לכם, על מנת לבקש העלאה, ועדיף שהסיבה תהיה חיובית ולא שלילית.

 

  1. לתת אולטימטום – הצבת אולטימטום להעלאה בשכר אינו צעד מומלץ. אולטימטום מסכן אתכם באפשרות לאיבוד מקום העבודה. מרבית המעסיקים אינם מגיבים טוב לאולטימטום וחשים מותקפים. הפעלת סנקציה זו צריכה להישקל אך ורק אם אכן אתם חשים שאם לא תקבלו העלאה בשכר, אכן הגיעה העת לעזוב.

 

 

אז איך מבקשים העלאה בשכר?

 

אחרי שהבנו מה כדאי לעשות לפני שפונים לבקש העלאה, ומה ממש לא כדאי לעשות, הנה כמה עצות מועילות כיצד תוכלו לבקש העלאה בשכר – עם סיכוי טוב לקבל אותה:

 

עליכם להראות למעביד שלכם כיצד העלאה בשכר תסייע לארגון בכלל ולמעביד בפרט – העלאה בשכר לא מתקבלת "בחינם", אתם יכולים לקבל סמכויות ותחומי אחריות נוספים אל מול ההעלאה בשכר. בדקו באיזה אופן אתם תורמים לארגון. דרך המחשבה שלכם צריכה להיות "כיצד אני עוזר ותורם לארגון" ולא "כיצד הארגון עוזר ותורם לי".

 

עליכם לבוא מוכנים לשיחה עם מפרט של הכישורים והתרומות שלכם ולשקף למעסיק מדוע אתם כל כך נחוצים לארגון. איך עושים זאת?

ציינו איך היה לפני שהצטרפתם לארגון, ואיך לאחר שהצטרפתם, תנו ביטוי למקצועיות ולתחום בו אתם מתמחים. חשבו כיצד שיפרתם את תוצאות המחלקה, מהם ההישגים הטובים שלכם, אלו פריצות דרך הצלחתם ליצור וכדומה. אם ניתן להציג נתונים כמותיים הציגו, אין כמו מראה עיניים!

 

העלאה בשכר היא השקעה – ברגע שאתם מתייחסים להעלאה בשכר כהשקעה מניבה פירות, התמונה בהחלט עשויה להשתנות. כדאי להציג כך את הדברים בשיחה, מדובר בהשקעה עתידית, אתם אוהבים את מקום העבודה, בהחלט רואים עצמכם ממשיכים בו בעתיד, העלאה בשכר היא השקעה שתוכל לייצר פירות (וכדאי לפרט מהם הפירות הללו – להתכונן מראש).

 

שורה תחתונה: לדיון שכר חובה להיערך מראש, מכל הבחינות – גם בכתב, גם בעל פה, ולבוא פתוחים, מאמינים בעצמכם ומלאי בטחון לשיחה.

 

קרדיט תמונות: shutterstock

 

כמה אתם אמורים להרוויח? טבלאות שכר