האם (ומתי) זה נכון להתפשר על שכר?

אתם מרגישים שהגיע הזמן להעלאה בשכר במקום העבודה, אבל הבוס פוסל את האפשרות הזאת כרגע. אתם עומדים להתחיל עבודה חדשה ובטוחים שהגיע הזמן להרוויח יותר אבל השכר שמציעים לכם לא ממש אטרקטיבי...  אז האם ומתי נכון להתפשר על השכר? 

 

מתי להתפשר על שכר?

 

 

אתם מרגישים שהגיע הזמן להרוויח יותר,  אבל אנחנו דווקא רוצים להתמקד בתשובה לשאלה האם כדאי להתפשר על השכר ומתי?

 

כשאין לכם הרבה ניסיון

אם מדובר בעבודה ראשונה או בתחילת מסלול הקריירה שלכם, וטרם רכשתם מספיק ניסיון בתחום מסוים או בשוק העבודה בכלל, יכול להיות שעדיף להתפשר על השכר כדי לצבור את הניסיון הנדרש לכם. עם הזמן וככל שתוכיחו חריצות, מקצועיות והגדלת ראש, ובמקביל תצברו מספיק ניסיון אזי תוכלו לדרוש העלאה ואף להשתדרג במקום העבודה הבא שלכם מבחינת שכר.

 

כשנכנסתם לארגון גדול ומבטיח

התחלתם עבודה חדשה בארגון גדול, חברה מבטיחה, יכול להיות שזו סיבה טובה להתפשר כרגע על השכר. מדוע? כשמדובר בחברה גדולה, בארגון יציב ומבטיח, פירושו שגם לכם יש סיכוי טוב ליציבות והתקדמות במקום. אנשים לעיתים מחליפים תפקידים באותו ארגון ונשארים שם לאורך שנים רבות. יכול להיות ששווה לכם להתפשר על השכר, תמורת ההתקדמות במקום החדש, זה ישתלם לכם בהמשך.

 

כשיש תנאים טובים נוספים

חברות רבות מעניקות הטבות נלוות ושוות לעובדים, כל שהפשרה הזו בשכר, היא לא באמת פשרה כיון שההטבות מתרגמות לכסף. ביטוח מנהלים, ביטוח שיניים, ביטוחים רפואיים נוספים, תנאים סוציאליים, אופציות, סבסוד על תשלום לגן הילדים או ללימודים אקדמאיים לילדים. במקרה כזה לא כדאי להתייחס לשכר שמקבלים כנטו, מכיוון שאתם מקבלים הרבה יותר.

 

כשאתם רוצים לעשות שינוי בקריירה

אם החלטתם לעשות הסבה מקצועית או שינוי גדול בקריירה שלכם, ועברתם את התהליך המשמעותי בנושא, ואתם שלמים לחלוטין עם המהלך הזה, כדאי לקחת בחשבון שיש סיכוי שתצטרכו להתפשר על השכר, לפחות בשלב הראשון. כאשר נכנסים לתחום חדש שאין בו הרבה ניסיון, אם בכלל, פשרה על גובה השכר זה משהו שצריך להילקח בחשבון.

 

כשאתם רוצים לשמור על רצף תעסוקתי

רצף תעסוקתי נותן לנו ביטחון והרבה יותר מכך – תשלום פנסיה, ביטוח לאומי, קרן השתלמות ועוד. כל אלו נכללים בהגדרה של רצף תעסוקתי, שלא כדאי למהר לשבור אותו, בגלל השכר. יציבות תעסוקתית ורצף תעסוקתי לעיתים שווים הרבה יותר מכסף.

 

כשהאנשים בעבודה ממש נהדרים

במקרים בהם האינטראקציה עם האנשים במקום העבודה נעימה וחברית, והעבודה זורמת, זה לא מובן מאליו ולפעמים זה שווה את הפשרה על השכר. אנשים רבים ממשיכים לעבוד במקום מסוים כיון שהם אוהבים את סביבת העבודה, ומתפשרים על השכר, מכיוון שהם דוגלים בגישה שלא רק השכר חשוב, אלא סביבת העבודה חשובה לא פחות.

 

אם בכל זאת לא השתכנעתם

אם אתם מרגישים שההתפשרות שלכם על גובה השכר גובה מחיר כבד, גורמת לכם למצב של תסכול, מרמור, חוסר סיפוק, או חוסר מוטיבציה, אולי לא כדאי לכם להתפשר על השכר. בדקו את השוק, כמה מרוויחים במקומות אחרים בעבודה שאתם מבצעים? ושקלו האם הפרש השכר זה משהו שאתם יכולים 'לחיות אתו', אם לאו נסו לבקש העלאת שכר. לא משנה מה תחליטו, העיקר שההחלטה תהיה שקולה ומתוך בחינת המצב הכולל.

 

קרדיט תמונות: shutterstock

 

כמה אתם אמורים להרוויח? טבלאות שכר