יציבות תעסוקתית – מי רוצה אותה יותר?

בעבר, יציבות תעסוקתית הייתה אחד הערכים החשובים ביותר בעולם העבודה, עבור העובדים המחפשים עבודה, כמו גם עבור המעבידים המבקשים לשקף יציבות במקום העבודה, וכך למשוך עובדים חדשים וחרוצים למקום. כללי המשחק השתנו מעט בשנים האחרונות...

 

יציבות תעסוקתית

 

על יציבות תעסוקתית וחישוב מסלול מחדש

יציבות תעסוקתית פשוטה כמשמעה, מבחינת מחפש העבודה, הכוונה היא להראות כמה שיותר יציבות במסמך קורות החיים בעיקר – עבודה ממושכת של מספר שנים לפחות במקום עבודה אחד. עבור המעסיק, יציבות תעסוקתית משקפת למחפש העבודה מקום נוח לעבוד בו לאורך זמן, ומעידה כי החברה מבוססת דיה ומקנה ביטחון כלכלי לעובדיה.

 

אז מה השתנה?

עולם העבודה השתנה רבות בשלושים השנים האחרונות. אם בעבר להישאר באותו מקום עבודה למעלה מ-10 שנים לפחות היה נחשב טריוויאלי, כיום זה עשוי להיחשב שמישהו "קופא על שמריו", לא מתקדם, לא שאפתן. קצב המשחק השתנה, העולם בצמיחה מתמדת ומהירה בשלושים השנים האחרונות בעיקר, ומה שבעבר נחשב כיציבות, כיום עשוי להיראות אחרת לגמרי.  עם זאת, מגפת הקורונה החזירה מעט את הרצון מצד מחפשי העבודה ליציבות תעסוקתית, ובימים של אבטלה גואה, רבים רצו לחוש ביטחון כלכלי במקום העבודה שלהם לאורך זמן.

 

היבט אחר של אותה יציבות תעסוקתית מתבטא בכך שמעסיקים מבינים כי לא רק מחפשי העבודה "רודפים" אחר עבודה. כלומר, גם המעסיקים נדרשים לחזר אחר טאלנטים חדשים ולהציע להם הצעות שוות.

 

אז כן או לא ליציבות תעסוקתית?

קודם כל כן. אנחנו לא מדברים על מקרה בו אדם עובד באותו מקום למעלה מ-20 שנה, אלא על הדורות הצעירים יותר אשר עשויים לקפוץ מעבודה לעבודה, מבלי להבין שיש לכך השלכה על הרזומה המקצועי שלהם בהמשך.

 

כעובדים, יציבות תעסוקתית היא דבר חשוב מאוד. ברגע שאתם מגיעים לריאיון עבודה, ואין זה משנה אם אתם בני 25 או 40, ובריאיון העבודה שלכם, החלק של הניסיון המקצועי מלא באינסוף עבודות, ואין אף עבודה שנשארתם בה למעלה משנה, זה בהחלט יכול להיות חיסרון עבורכם.

 

מה אפשר לעשות כאשר חסרה יציבות תעסוקתית אצל מחפש העבודה?

 

  1. לציין שנים ולא חודשים – במקום לכתוב 08/13-05/14, כתבו 2013-2014.
  2. בזמן ראיון עבודה כדאי להוסיף בעל פה, כמה מילים עליכם שמסבירות מדוע יש חוסר יציבות תעסוקתית (אבל מבלי לומר מפורשות שזה מה שאתם מסבירים), לדוגמה מעבר דירה בין מקומות שונים. אם תציגו את "מסלול חייכם" מבחינה גיאוגרפית, זה ייראה מאוד הגיוני מדוע החלפתם כל כך הרבה עבודות.
  3. ציינו גם עבודות שעסקתם בהם כפרילנסרים אם יש, פעולות התנדבותיות או כל עבודה אחרת, מתוגמלת בשכר או לא, שתוכל לשקף את עשייתכם וניסיונכם.
  4. שימרו על כנות. לפעמים חוסר יציבות תעסוקתית נגרמת בשל לימודים, מצב בריאותי, מצב משפחתי. הכי טוב להיות כנים ולהיות שלמים עם דרככם.

 

שורה תחתונה: על אף השינויים הרבים ששוק העבודה עובר בשנים האחרונות, יציבות תעסוקתית עדיין חשובה למגייסים ולמחפשי העבודה, וזאת למרות שכל אחד מהם בודק אותה מכיוון שונה.

 

קרדיט תמונות: shutterstock