מחפשים עבודה בשירות לקוחות?

"שירות לקוחות" הוא ביטוי שכולנו מכירים ורגילים לשמוע, אולם האם ידעתם שלאלו המחפשים עבודה בשירות לקוחות יש מספר אפשרויות מגוונות? החל משירות בצ'אט, דרך שירות טלפוני, מייל, רשת חברתית ועד שירות פרונטאלי, אתם יכולים למצוא עבודה מצוינת בתחומים רבים ומעניינים, וליהנות לתת שירות!

 

שירות לקוחות

 

שירות לקוחות הוא שירות שמציע ארגון ללקוחותיו. השירות הזה יכול להינתן לפני רכישת מוצר, במהלך או לאחר הרכישה, ולא תמיד מדובר במוצר. בעסק קטן שירות הלקוחות יכול להתבצע על ידי בעל העסק עצמו, או על ידי עובד אחד או שניים, חברה גדולה המספקת שירותים ומוצרים, ברוב המקרים תכלול מחלקת שירות לקוחות על מנת לתת את המענה הטוב ביותר.

 

אז מה היתרונות של עבודה בשירות לקוחות?

 

 

שכר מתגמל – עפ"י רוב עבודה בשירות לקוחות, כוללת גם בונוסים. ברוב מוקדי שירות הלקוחות ניתנת לעובדים גם האפשרות למכור מוצרים ללקוחות ולהרוויח עמלות ותמריצים שונים.

 

סביבה דינאמית וצעירה – חלק מהחברות ידועות במחלקות שירות לקוחות של חבר'ה צעירים, ולאלו המחפשים סביבת עבודה צעירה, כייפית ודינמית, מוקד שירות לקוחות יכול להיות סביבה מצוינת לכך.

 

 

התחייבות לתקופה יחסית קצרה – מי שמחפש עבודה לתקופה של עד שנה, יודע שלא תמיד קל למצוא עבודה שאינה דורשת התחייבות לפרק זמן ארוך יותר. עבודה בשירות לקוחות (לא כל המקומות אבל חלק לא מבוטל מהם) מגייסים עובדים גם לתקופות קצרות עד שנה.

 

זירה ללמידה – אתם יכולים לנצל את ההזדמנות על מנת ללמוד, להתפתח, לאסוף כישורים ולהשתפר. אם אתם בוחרים לעבוד בשירות לקוחות, אחד היתרונות הגדולים הוא בכישורים ובתכונות שאתם רוכשים / משפרים: אורך רוח, סבלנות, יכולת ביטוי גבוהה (גם אם זה בעל פה או בכתב), ועוד.

 

 

סוגים שונים של שירות לקוחות – למי זה מתאים?

 

שירות לקוחות בצ'אט, במסנג'ר, במייל או ברשת חברתית – שירות לקוחות מסוג זה נותן מענה בכתב, באמצעות צ'אט, מייל או מדיות נוספות. נציג שירות הלקוחות עונה לפניות הלקוחות והצרכנים, ועושה זאת בכתב. למי זה מתאים? למי שיכול לעבוד בעבודה מול מחשב מספר שעות ברצף (לא כולם אוהבים לשבת מוך מסך זמן ממושך), זה יכול להתאים למי שיודע להתבטא ולכתוב באופן שוטף ונהיר.

 

 

שירות לקוחות בטלפון – שירות לקוחות בטלפון נותן מענה לצרכנים וזה יכול להיות שאלה לגבי מוצר מסוים, תלונה על שירות, תמיכה טכנית או כל שאלה אחרת שיש ללקוח. כדי להצליח בעבודה כזו, צריך להיות בעל יכולת סבלנות, הכלה, הקשבה ואורך רוח. כדאי לקחת בחשבון שכשעובדים בעבודה כזו, יכול להיות שתעבדו עם מוקדנים נוספים באותה סביבה, ולכן זה יכול להתאים למי שאוהב לעבוד עם אנשים, בסביבה לא ממש שקטה, מכיוון שכולם מדברים בטלפון.

 

שירות לקוחות פרונטאלי – ישרות לקוחות פרונטאלי ניתן במקרים בהם יש צורך לשירות פרונטאלי (ולא בטלפון או במייל), או במקרים בהם השירות "בילד אין" בחברה / בעסק. לדוגמא: השכרת רכב. ניתן לבצע הזמנה בטלפון, בכל מקרה יקבל את פניכם נציג שירות לקוחות כאשר תבואו לאסוף את הרכב. דוגמא נוספת היא נציג קבלה במלון, גם זו עבודה קלאסית בשירות לקוחות.

 

העבודה הזו מתאימה למי שאוהב לעבוד עם אנשים כמובן, כמו שאר סוגי שירות הלקוחות, אך במקרה הזה אפילו קצת יותר. האינטראקציה עם הלקוחות והצרכנים אישית יותר, נדרשות תכונות כגון ייצוגיות, סבלנות ואורך רוח, ארגון, יכולת מיקוד ועוד.

 

שורה תחתונה: אם אתם אוהבים לעבוד עם אנשים, ואוהבים לתת שירות, כנראה שלעבוד בשירות לקוחות יכול בהחלט להתאים לכם. לצורך עבודה זו אין צורך ללמוד ואם נדרשת הכשרה בתחום מסוים אזי היא ניתנת ע"ח החברה.

 

 

*קרדיט תמונה: shutterstock