כיצד לשמור על תחושת השייכות לארגון כשעובדים מהבית?

עבודה מרחוק הפכה להיות עניין שבשגרה בשנים האחרונות. לצד העובדה שמשרות רבות מאפשרות עבודה מהבית, גם מגפת הקורונה הגבירה את הצורך בעבודה מרחוק. עם כל היתרונות שבדבר, ריחוק מהמשרד עלול ליצור תחושה של נתק בקרב העובדים, ולכן זה חשוב יותר מאי-פעם לחזק את תחושת השייכות שלהם לארגון שבו הם עובדים. כיצד עושים זאת וגם משמרים את הפן החברתי בעבודה מהבית?

 

עבודה מהבית

 

אין צורך לומר שפגישות מרחוק באמצעות אפליקציות ייעודיות היא חיונית, כאשר עובדים מרחוק. אולם, מה ניתן לעשות מעבר לכך כדי לחזק את העובדים שלכם? הנה כמה דברים שיעזרו לכם בזמן עבודה מהבית:

 

עודדו את העובדים לנהל מפגשים בלעדיכם

שיתוף פעולה בין עובדים הוא המפתח להצלחה. כאשר עובדים מהבית באופן קבוע, נתק חברתי הוא תוצר לוואי לא רצוי. תעודדו את העובדים שלכם לשתף פעולה מחוץ למפגשים יזומים באפליקציות, וגם כאשר אתם לא נוכחים בפגישה איתם. בקשו מהם לעבוד על פרויקטים יחדיו, עודדו אותם להעלות רעיונות חדשים, תנו להם מטלות משותפות, ובכך תוכלו לחזק את תחושת השייכות שלהם למקום העבודה, וגם את החיבור החברתי בין העובדים.

 

שתפו את העובדים בתהליך קבלת ההחלטות שלכם

כאשר מנחיתים על עובדים החלטות בהפתעה, כמו שיתופי פעולה עם חברות אחרות, כניסה של עובדים חדשים, או אפילו פיטורין של עובדים – זה יוצר אצלם תחושת ריחוק. כאשר עושים זאת מרחוק – תחושת הנתק מעמיקה אף יותר. כדי שזה לא יקרה, חשוב שתשתפו את העובדים בהחלטות שאתם עושים. אם אתם שוקלים לשתף פעולה עם חברות אחרות – אל תחכו ללחיצת היד כדי לבשר על כך לעובדים. שתפו אותם בשלבים ההתחלתיים, אמרו להם איך הגעתם להחלטה הזאת, ולמה עליהם לצפות. ההתחשבות הזו בעובדים ובדעותיהם תגרום להם להרגיש שהם חלק חיוני מתהליך קבלת ההחלטות, והם ירגישו תחושת שייכות עמוקה יותר למקום עבודתם.

 

ערכו פגישות אישיות מרחוק – בלי שאלות על עבודה

חשוב לגרום לעובדים שלכם להרגיש שהם לא "רק" עובדים, אלא גם חלק ממשפחה. מומלץ בחום להקדיש מדי פעם כמה דקות של שיחות אחד על אחד עם העובדים, תתעניינו בהם. כאשר אנשים מרגישים שקולם נשמע, התחושות שלהם לגביי מקום עבודתם הן חיוביות יותר. השתדלו לבדוק מה המצב הנפשי והרגשי של העובדים שלכם, ואם משהו לא תקין – עזרו לשיפור המצב.

 

תאמו ציפיות עם העובדים ועמדו בהן בעצמכם

אם יש משהו שיוצר תחושת ריחוק בקרב עובדים היא תחושה שלפיה יש חוקים מסוימים לדרג המנהלי, וחוקים מסוימים לדרג העובדים. נכון, בתור מנהלים אתם לא באותו מעמד של העובדים שלכם, אבל יש דברים שבהם צריכה להיות אחידות, בשם ההוגנות. כך למשל, אם אתם אומרים לעובדים שלכם להתחיל את יום העבודה מהבית ב-9 וחצי, אבל אתם לא זמינים עד 10 וחצי – העובדים ישימו לב לכך. חשוב שתהיו שקופים מבחינת הציפיות שלכם, וגם תעמדו בציפיות האלו בעצמכם. העובדים שלכם ירכשו יותר כבוד אם תנהגו כך.

 

HAPPY HOUR

כן, כן, האפי אוור; אין שום חוק שאומר שעובדים צריכים להיות באותו מקום כדי ליהנות מחברתם של עמיתים לעבודה. אחת לשבוע או לחודש, שלחו לעובדים שלכם פינוקים קטנים, וערכו "האפי אוור מסורתי". הפעילות האהובה הזו תגביר את החיבור בין העובדים, ותגרום להם להרגיש שאתם מעריכים אותם – גם מרחוק. אתם תתפלאו מה הפעולה הפשוטה הזאת תעשה למוטיבציה, וגם לתחושה החברתית של עובדיכם.

 

לסיכום

עבודה מרחוק מציבה לא מעט אתגרים – הן עבור עובדים והן עבור המנהלים. כדי ליצור תחושת שייכות ואחדות בין העובדים שלכם, חשוב שתעשו מאמץ לשם כך. בטווח הקצר וגם הרחוק – הפעולות הפשוטות האלו יעשו טוב לכל הצדדים.