4 מנהלות גיוס מגלות את סוד הדרך אל משרת החלומות

חשבתם פעם איך זה להיות בצד השני של חיפוש העבודה? שאלנו 4 מנהלות גיוס מה מרשים אותן בזמן ראיון, מהי הטעות הכי גרועה של מחפשי העבודה וגם ביקשנו כמה טיפים לחיפוש עבודה אולטימטיבי!

 

 

רצינו לדעת מה מועמדים יכולים לעשות כדי להרשים את המראיין/ת בזמן ראיון עבודה ורחלי אברהם, מנהלת גיוס Flex  שמחה לשתף אותנו: " להיות אמיתי. פשוט כמשמעו. לא לפחד מלומר את האמת לשאלות שנשאלות בראיון. מגייסת טובה יודעת להעריך כנות ".

 

רדה סולומון , מנהלת גיוס מקבוצת הראל פיננסים חושבת שהדבר הכי חשוב הוא הביטוי למוטיבציה של המועמד: " חשוב להראות למגייס שאת/ה מעוניינ/ת בתפקיד ושואפ/ת להגיע לשלבים מתקדמים בתהליך."

 

"זה אולי נשמע בנאלי אבל קודם כל תהיה אתה עצמך", מוסיפה ומסכמת רעות רובינשטיין, מאבחנת תעסוקתית ורכזת גיוס חברת yes: "חוסר אותנטיות ונטייה "לדבר בסיסמאות" מורגשים היטב בראיון. מעבר לזה, חשוב לשדר גישה חיובית ולבוא עם חיוך רחב והתלהבות נוכח התפקיד המוצע."

 

אם תרצו להרשים את שני בצר-פרץ, מנהלת גיוס, בית ההשקעות מיטב, כדאי שתגיעו מוכנים לראיון העבודה שלכם: " מועמד שמכיר את התפקיד המוצע, למד על החברה לפני כן ומכיר את הפעילויות השונות, מצליח להרשים אותי" היא מודה.

 

טעות לעולם חוזרת

אם תהיתם מה הטעות שאסור לכם בשום אופן לעשות בזמן ראיון ומהו הדבר שהכי חשוב שתעשו בו, קבלו מה חושבות על כך מנהלות הגיוס: " בעולם של היום, הרבה מתהליכי המיון מתבצעים "מרחוק", באמצעות שיחות וידאו, זום וכד'. חשוב לזכור שמדובר בראיון עבודה לכל דבר, אז נא להתנהג בהתאם :)" אומרת רובינשטיין וממשיכה:

 

"כדאי לעשות בחינה מקדימה ולוודא שהאפליקציה לשיחת וידאו עובדת כראוי ושאתם יודעים כיצד לתפעל אותה, התלבשו בהתאם למעמד, הקפידו לשבת בחדר מואר ולהימנע להסתובב במרחב או להתעסק בדברים לא קשורים."

 

בנוסף, מדגישה רובינשטיין, שלא כדאי "ללכלך" על מקומות עבודה או מנהלים קודמים וחשוב לא פחות: "השתדלו לא לאחר! בדקו מראש היכן מתקיים הריאיון, כמה זמן ייקח לכם להגיע ואיפה ניתן להחנות. תוסיפו לזה מקדם ביטחון. שימו לב! איחור עלול להתפרש כחוסר רצינות או אפילו כזלזול."

 

לגבי הדבר שדווקא כדאי וחשוב שתעשו, רובינשטיין מדגישה שכמועמד, חשוב לזכור שראיון העבודה הוא דלת הכניסה שלכם לארגון וההזדמנות שלכם להביא לידי ביטוי את עצמכם, לכן כדאי לשתף פעולה, להשיב על שאלות המראיין ברצינות ולנדב מידע ענייני.

 

מנגד, לא פחות חשוב לזכור שזו גם ההזדמנות שלכם להכיר לעומק את התפקיד והארגון ולבחון את רצונכם להשתלב בו, ולכן אל תהססו להתעניין, לשאול שאלות ולקבל את כל המידע הדרוש לכם.

 

מנהלת הגיוס אברהם, חושבת שהטעות הכי קריטית היא לא להגיע לראיון ולא להודיע: "אם קרה והיה מקרה חירום- אפשר להודיע גם לאחר המועד של הריאיון, אבל להודיע! מדגישה אברהם. מבחינתה הדבר הכי חשוב לעשות הוא להיות במאה אחוז קשב בראיון העבודה: "לצערי בעידן של היום עם מגוון ההסחות, מועמדים לא תמיד באים עם קשב ולפעמים אני "מאבדת" אותם במהלך הריאיון. חשוב להתאמץ ולהיות קשובים ונוכחים בראיון כמה שאפשר."

 

" אני חושבת שהטעות החמורה ביותר היא שמועמד לא מספיק כן ביחס לניסיון והעבר התעסוקתי שלו. זה חשוב – להיות אמיתי וכן, גם אם לפעמים נראה כי זה לא מחמיא". טוענת  בצר-פרץ.

 

את התשובה לשאלה זו, מסכמת סלומון ואומרת: "אסור לדבר בצורה לא מכבדת על מקום העבודה הקודם שלכם – במהלך הריאיון ייתכן מאוד ותישאלו מדוע עזבתם את מקומות העבודה האחרונים שלכם, תנסו להשיב בצורה מכובדת ועניינית". כדי ליצור רושם חיובי, סלומון מדגישה שצריך להישמע חיוביים ואנרגטיים: "זה יקנה לכם בונוס בעיני המגייס. אם לא תתקבלו לתפקיד זה, הסיכוי שבעתיד יציעו לכם משרות אחרות משתפר פלאים".

 

טיפים

לסיכום קבלו את הטיפים של מנהלות הגיוס לחיפוש עבודה אולטימטיבי ונכון:

 

  • היעזרו במכרים וחברים (היום ארגונים מתגמלים עובדים על הגעתם של חבריהם למקום העבודה כך שמאוד נכון להיעזר בהם על מנת לפתוח דלתות) - שתפו חברים באופי המשרה שאתם מחפשים. 
  • קחו חלק בפעילות אקטיבית של חיפוש משרות ברשתות החברתיות – פעילות זו תחשוף אתכם לשלל משרות מתאימות.
  • חפשו עבודה בדרכים יצירתיות: בנוסף לחיפוש עבודה באתרי דרושים כדאי להפעיל קשרים, לחפש ברשתות חברתיות ואתרים של חברות שבהם אתם רוצים לעבוד.
  • התכוננו לראיון עבודה: לפני הגעה לראיון עבודה בחברה מסוימת, כדאי מאוד לקרוא על החברה ועל התפקיד המוצע. לחפש מכרים שעובדים שם שאולי יוכלו לתת "טיפים" ולהפעיל קשרים מראש.
  • גישה חיובית: להגיע לראיון בגישה חיובית. גם אם קרה והמתנת בחוץ הרבה זמן לראיון, לא תמיד זו אשמת המראיינת או הארגון. להשתדל להיות חיובי כמה שניתן.
  • לפני שניגשים לחיפוש העבודה, חשוב להבין מה יגרום לכם לקום כל בוקר עם חיוך לעבודה. התאמה גבוהה בין האדם, לתפקיד ולארגון יבטיחו את תחושת הסיפוק והמימוש העצמי שלכם בעבודה.

 

  •  Spread The Rumor –  ספרו בכמה שיותר פורומים ומעגלים חברתיים שאתם מחפשים עבודה. ניתן גם להעלות פוסטים ברשתות החברתיות ובקבוצות דרושים ומחפשי עבודה. אין לדעת מאיפה תגיע משרת החלומות שלכם!
  • מתעניינים במספר תפקידים שונים – הכינו קובץ קורות חיים נפרד לכל תפקיד, בו תדגישו את היתרונות והניסיון הרלוונטיים ביותר לתפקיד המדובר.
  • הכינו שיעורי בית לקראת הריאיון – הקדישו זמן ללמוד היטב על הארגון ועל התפקיד אליו אתם ניגשים (ואפילו על המראיין) ואל תהססו להראות את הבקיאות שלכם וההשקעה המקדימה במהלך הריאיון. כמו כן תחשבו טוב מראש מה החוזקות שלכם ביחס לתפקיד, ותתכוננו גם לשאלה לגבי החולשות.
  • תהיו ממוקדים בתחום העיסוק העיסוק שלכם.
  • השקיעו בקורות חיים אטרקטיביים, רלוונטיים אשר משקפים את מי שאתם.
  • הראו נוכחות בפלטפורמות גיוס רלוונטיות – קבוצות דרושים בפייסבוק, קבוצות ווצאפ, לינקדין ועוד.