איך להתגבר על פער מיומנויות?

נכנסתם לתפקיד וגיליתם שחסרה לכם מיומנויות מסוימת שתאפשר לכם לבצע אותו באופן הטוב ביותר? אתם רוצים להתקדם בחברה ומבינים שיש פער בין המיומנויות שלכם ובין אלו שהתפקיד מצריך? זה הזמן לצמצם פערים

 

 

היכולת להתגבר על פערי מיומנויות היא חיונית להצלחה בקריירה. לעתים נדרשים בתפקיד מסוים לשלוט במיומנות מסוימת שלא חזקה אצלנו או אינה קיימת כלל. הפתרון לכך הוא לצמצם את פער המיומנויות כדי להתקדם לתפקיד הבא. לשם כך, חשוב להכיר את האמצעים השונים שמסייעים לצמצם את הפערים:

 

זיהוי מגמות עתידיות

היכולת לזהות מגמות עתידיות קרובות בתעשייה שלכם היא המפתח הראשוני בצמצום פערי מיומנויות. כאשר אתם יודעים על המגמה הצפויה הקרובה, אתם יכולים להתחיל להיערך לכך!

 

אם למשל, אתם אנשי מרקום, וודאי תתעניינו לגלות האחת המגמות הצפויות בתחום הכתיבה הטכנית, על פי מומחים, היא כתיבת תוכן לתחום ה- IT. כשאתם מזהים את המגמה הצפויה הזו, תוכלו לצמצם פערי מיומנויות ואף ליצור ערך מוסף על פני אחרים, באמצעות חשיפה מוגברת לעולם ה- IT והבנת התכנים שניתן לכתוב על התחום.

 

זיהוי מיומנויות נדרשות בחברה הספציפית

הצעד הראשון בצמצום פערי מיומנויות הוא הבנת של המיומנויות העיקריות הנדרשות בתפקיד בחברה שבה אתם עובדים. תפקידים שלכאורה זהים, יכולים להשתנות לחלוטין מחברה לחברה ואף לדרוש מיומנויות שונות. על מנת למפות לעצמכם את המיומנויות הנדרשות מומלץ להכין רשימה של כישורים ספציפיים שנדרשים למילוי התפקיד בחברה שבהם אתם עובדים. לאחר שתכינו את הרשימה תוכלו לזהות בקלות אם ישנם כישורים שחסרים לכם, ולהשלים אותם על ידי לימוד והכשרה.

 

עברו על מודעות דרושים

קריאת מודעות דרושים של חברות בתעשייה שבה אתם עובדים, יכולה להעניק לכם ערך נוסף רב גם כשאתם לא מחפשים עבודה. מודעות דרושים מפרטות את המיומנויות החזקות הנדרשות לכל תפקיד ומעבר על המודעות הללו יספק לכם ידע לגבי מיומנויות נוספות שנדרשות בתחום שבו אתם עוסקים. זה יספק לכם תמונת מבט לגבי המיומנויות שיש לכם לעומת המיומנויות הנדרשות ולהבין האם יש דברים שתצטרכו לשפר.

 

בדקו את המתחרים

פקחו עין על המתחרים שלכם. זו משימה שתמיד מומלץ לבצע. המתחרים שלכם יכולים להיות עובדים בתפקיד דומה לזה שלכם בחברות אחרות, עובדים בתפקידים דומים באותה החברה וכן חברות אחרות המתחרות בחברה שבה אתם עובדים. תחרות אינה בהכרח שלילית, להפך! תחרות מאלצת אותנו לעמוד על המשמר ולהשתפר כל הזמן. אפיינו לעצמכם את המיומנויות החזקות של המתחרים שלכם ואם זיהיתם אצלכם חוסר במיומנויות בעלות ערך, נסו להשלים אותם.

 

עברו על הערכות הביצועים האחרונות שלכם

אחת הדרכים הטובות ביותר לקבוע אילו מיומנויות חסרות לכם או שעליכם לשפר היא לעיין בהערכות הביצועים האחרונות שלכם ולראות אילו תחומים לשיפור המנהל זיהה אצלכם. הוסיפו את המיומנויות הללו לרשימת הכישורים לשיפור. תוכלו גם לשוחח עם המנהל שלכם ולשאול אותו באופן ישיר מה לדעתכם עליכם לשפר ולקבל ממנו פידבק.

 

קורסים והכשרות

כעת כשזיהיתם ואפיינתם את הכישורים והמיומנויות שעליכם לשפר או להשלים, אפשר לעשות זאת ע"י לקיחת קורסים והכשרות ייעודיות בתחום. בפעמים אחרות ניתן ללמוד אותן באינטרנט או תוך כדי ניסיון בתפקיד. מיומנויות רכות כגון: מיומנות תקשורת, עבודה בצוות, דיבור מול קהל, ניהול מו"מ וכד', ניתן לשפר באמצעות קורסים ייעודיים והן על ידי התנסות רציפה וחוזרת.