לינקדאין:7 סוגי מידע שממש לא כדאי לפרסם ברשת

 

עד לא מזמן לינקדאין נחשבה לרשת חברתית מפוהקת, המיתוג הרציני שלה והמורכבות היחסית גדולה בשימוש בה גרם לרבים להדיר את רגליהם מהרשת הזו ולהעדיף רשתות חברתיות אחרות- נוחות ופשוטות יותר. אבל מזה מספר שנים, ובמיוחד מאז ימי הסגר הלא פשוטים של תקופת הקורונה, יותר ויותר אנשים פתחו פרופיל בלינקדאין, מתוכם לא מעט ישראלים. על כללי המשחק בלינקדין בכתבה הבאה

לינקדין

 

אבל כנראה שאין צמיחה ללא כאבי צמיחה ולמרות שלינקדאין לא שינתה את הייעוד המקצועי שלה, רבים מהפעילים בה מתבלבלים בינה לבין פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק וזו כבר שגיאה גדולה, כי מדובר ברשתות שונות לחלוטין. אז מה ממש כדאי שלא לעשות בלינקדאין? ובכן, עדיף להזהר מאוד בנוגע למידע שאתם מפרסמים שם ולוודא שאתם נשארים על החוף הבטוח של התוכן המקצועי ולא גולשים לפרסומים שלא מתאימים לפלטפורמה.


הנה 7 סוגי מידע שממש לא כדאי לפרסם בלינקדאין:


1. מידע אישי/סודי -  מכירים את הביטוי אוזניים לכותל? אז הפעם מדובר בעיניים ללינקדאין. כן, זה לא חדש שבלינקדאין יש הרבה מאוד פרופילים מזוייפים, שכל המטרה שלהם זה לאסוף מידע ולבצע פעולות מפוקפקות. למרות המיתוג המקצועי ורציני של לינקדאין, ממש לא נכון לפרסם שם בפוסטים או בפרופיל מידע עסקי סודי או אישי כמו כתובת מלאה, מצב משפחתי, ילדים ועוד.


2. מידע שגוי/מטעה- את המידע שאתם משתפים בפרופיל שלכם כולם יכולים לראות. מעסיקים רבים מתייחסים לפרופיל הלינקדאין כמקור שניתן לסמוך עליו יותר מאשר קורות חיים בדיוק מהסיבה שכל המידע נגיש לכולם, לרבות מעסיקים קודמים, ועל כן סביר להניח שיהיה מדוייק יותר. וודאו שאין בפרופיל שלכם שום מידע שאיננו מדוייק או מטעה ושעלול לפגוע באמינות שלכם.


3. תוכן פוגעני- אם אתם נוהגים לפרסם תגובות, פוסטים או מאמרים, וודאו שאתם לא נכנסים לתחומים האפורים של תוכן גזעני או מפלה.


4. הערות שליליות על מעסיק קודם-  זו טעות לחלוק מידע שלילי על מעסיקים בין אם בעל פה בראיונות עבודה, ובין אם בכתב, ועל אחת כמה וכמה כשהמידע הזה נגיש לעין כל, לרבות לאותם המעסיקים.


5. פוסטים על נושאים שלא קשורים לעבודה- זוגיות, פוליטיקה, וידויים אישיים- שמרו לעצמכם או מקסימום לחברים שלכם ולא לרשתות החברתיות. ואם אתם מתעקשים- אז לא לרשתות שבהן המידע הזה פתוח גם למעסיקים פוטנציאלים.


6. שפה נמוכה- סלנג, קללות, וכל מה שנחשב כשפת רחוב אין לו מקום בלינקדאין.


7. תמונות או סרטונים אישיים- תמונות מטיולים או מאירועים אישיים, תמונות עם בני המשפחה/ילדים, תמונות ממסיבות, תמונות של חיות מחמד. כל אלה מתאימים לפרסום ברשתות חברתיות אחרות, אבל לא בלינקדאין.
 
אז מה כן מותר ואף רצוי לעשות בלינקדאין? 


בכן, לפתוח פרופיל ולעדכן אותו, לבנות רשת של קשרים מקצועיים, לקרוא ולפרסם תוכן מקצועי, להגיב לסטטוסים של אנשים אחרים וכו'... ולזכור- המידע שאתם מפרסמים נשאר שם לנצח, אל תפרסמו שום תוכן שלא הייתם שולחים במייל למעסיק הקיים שלכם, לקודם או לפוטנציאלי.

 

כותבת המאמר: מאיה בוכניק, יועצת קריירה ומנטורית דרושים IL

אולי יעניין אותך לקרוא גם על פרופיל מנצח בלינקדין