איך AI יכולה לעזור לאנשי השיווק?

הבינה המלאכותית כבר מזמן הפכה להיות 'הדבר הבא' בעולם התעסוקה, והיא זולגת לכל התחומים. החוכמה היא להשתמש בה לטובת יעילות ומיטוב התפוקה שלנו. בין התחומים הבולטים שה- AI יכול לתרום בהם רבות הוא תחום השיווק

 

 

אחת המטרות הבולטות של אנשי שיווק היא להציע ללקוחות הקיימים והפוטנציאלים, חוויה צרכנית דיגיטלית ומותאמת אישית לעידוד המכירות בארגון. ככל שהמודעות להזדמנויות שמציעה בינה מלאכותית גדלה, כך השימוש בה עולה. אז אם אתם אנשי שיווק ומעוניינים להתאים את חווית הצרכן שלכם באופן אישי, כדאי לשקול לפעול לפי 3 הדרכים העיקריות לכך:

 

דרך אחת: פילוח השוק באופן חכם 

פילוח קבוצות קהל היעד הוא חלק חשוב מכל פעילויות השיווק. אחרי הכל, כדי לשכנע לקוח פוטנציאלי, חייבים להכיר ולדעת מיהו בכלל. בעזרת AI אפשר לזהות במדויק את קהל היעד בתהליך מהיר ומדויק יותר. ככל שהזיהוי יהיה מדויק יותר כך ההצעה הפרטנית שתוכלו להציע לאותם לקוחות תהיה אטרקטיבית יותר.

 

אז איך עושים זאת?

מאפיינים את התכונות המשותפות הבולטות של קהל היעד ואז משתמשים ב- AI לביצוע ניתוח מעמיק לזיהוי סוגי אישיות. בשלב הבא תוכלו להתייחס לכל סוג אישיות בנפרד ולשלוח להם מסרים מותאמים אישית.

 

דרך שנייה: יצירת קשרים עמידים לאורך זמן עם הלקוחות 

העברת המסר הנכון תיעשה בהתאם לפילוח שביצעתם, כעת נותר להעביר את המסרים המותאמים בדו"אל, ברשתות החברתיות, בהודעות טקסט ובכל דרך שמתאימה לקהל היעד הספציפי שלכם. בינה מלאכותית תעזור לכם גם להכין מסרים מושלמים, לקבוע את מינונם ולבחור את הערוצים המתאימים כדי לשמור על הרמה הנכונה של מעורבות הלקוח.

 

זה גם הזמן לאסוף את המידע ב-AI על העדפות לקוחות הקשורות לתדירות, לערוצים ולזמן שליחת ההודעות. בנוסף, בצעו מבחני A/B כדי למדוד את האפקטיביות של קמפיינים מותאמים ל-AI בהשוואה לתוצאות קודמות. כעת נותר לעקוב ולראות את התנהגות קהל היעד ולבדוק איך ניתן למקסם את העברת המסר שלכם.

 

דרך שלישית: התאמת תוכן לכל פלחי קהל היעד 

אחרי שזיהינו את קהל היעד הנכון ומתי וכיצד הכי נכון להגיע אליו, הגיע הזמן ליצור עבורו תוכן מעניין ותורם. זה משמעותי בעיקר בארגונים שמציעים כמות רבה של מוצרים ויש להם אלפי לקוחות. בינה מלאכותית יכולה לעזור בשלב זה לזרז ולקצר את התהליך ע"י קביעת מספר המלצות למוצרים המותאמות לציפיות של כל פלח מקבוצת קהל היעד.

 

בנוסף למוצרים, קמפיינים מבוססי בינה מלאכותית יכולים לכלול גם מודעות באנר מותאמות אישית שיכולות לגרום ללקוחות לבצע פעולה ספציפית. עם הגידול במספר המידע המתקבל על ידי AI, ניתן להתאים באופן דינמי את התוכן של ההצעות או הקמפיינים שלכם. כל התהליך פשוט ודורש יצירת שדות דינמיים באתר, שה- AI ימלא אותם בהצעות הנכונות עבור כל פלח מקבוצת קהל היעד.

 

איך עושים זאת?

  • יוצרים כמה וריאציות של תוכן לכל פלח בקהל היעד.
  • משתמשים במספר תגים או מטא נתונים כדי לזהות את הקבוצות שאליהן יש לכוון הצעות ספציפיות.
  • מוסיפים שדות דינמיים לתוכן, המשויכים לתגים ומטא נתונים.
  • ולבסוף משתמשים במנועי המלצה אוטומטיים מבוססי AI ובתהליכי למידת מכונה.

 

לצד הרחבת ההיצע ללקוחות והגדלת האפשרויות ליצור עימם קשר, עולה גם הדרישה לחוויות צרכניות מותאמות אישית. כדי להישאר צעד אחד לפני המתחרים, אתם צריכים להתייחס לבינה מלאכותית כאל כלי שיעזור להם לפלח טוב יותר את הלקוחות, להשיג רמה גבוהה יותר של מעורבות צרכנים ולהשתמש באסטרטגיות תוכן דינמיות. כל האלמנטים האלו, כמו גם רבים אחרים, יהפכו בקרוב לחלק חשוב בערכת הכלים המשמשת כל משווק.

 

לסיום, קבלו 5 כלי AI מומלצים:

 

  • Jasper AI – מקיף ומיועד לכל סוגי העסקים אודות לתכונות המקיפות שלו, הכוללות קופירייטינג, אסטרטגיית תוכן ומסעות שיווק משולבים מקצה לקצה.
  • Rytr - בחירה מעולה עבור חנויות מקוונות. מעניק תמיכת לקוחות מקיפה, המספקת תשובות מהירות לביקורות וקריאות יעילות לפעולה ולהמרת גולשים לצרכנים.
  • PictoryAI - יוצר הוידאו הטוב ביותר שמאפשר לערוך סרטונים באמצעות טקסט ולהפוך קטעים כתובים לסרטונים יצירתיים.
  • Word AI - מחולל תוכן בינה מלאכותית באיכות גבוהה. יוצר טקסט טבעי ומשכתב אותו על מנת להישאר מקורי ואורגני.
  • Scalenut – יש בו אפשרות מצוינת לטיוב SEO, עם המלצות למילות מפתח וכלים לניקוד SEO בזמן אמת, המאפשרים תובנות גדולות יותר לגבי מעורבות ודירוג.
  • Describely  - אפשרות מצוינת עבור עסקי מסחר אלקטרוני לנהל נתוני מוצרים ולערוך תוכן בכמות גדולה בעלות מינימלית. זה גם משלב כלים של צד שלישי כדי שתוכלו להמשיך להשתמש באוטומציה לשדרוג הביצועים העסקיים.