קורות חיים הם כרטיס הביקור הראשוני שמגדיר מי אנחנו כמועמדים. יש אנשים אמיצים שלקחו את הרעיון הזה צעד אחד קדימה – או אולי כמה צעדים מעבר למקובל. קבלו כמה סיפורים מפתיעים, מצחיקים ואפילו משונים על הגשות קורות חיים שאף מגייס לא יכול היה לשכוח…

10 קורות חיים עם סיפורים יוצאי דופן:
- קורות חיים בעוגה - מועמדת לתפקיד קונדיטורית בבריסל, בלגיה, אפתה עוגה בצורת קורות החיים שלה, כשהטקסט כתוב כולו בזילוף שוקולד. האם היא התקבלה? התשובה היא כן – המקוריות שלה הייתה טעימה ומרשימה מספיק.
- קורות חיים על שלט חוצות - צעיר מלונדון, אנגליה, חיפש עבודה בענף הפרסום, שכר שלט חוצות ענק במרכז העיר, עליו כתב את כל הפרטים הרלוונטיים שלו וסלוגן: "מחפש מישהו שיראה אותי? הנה אני!" וקיבל עשרות הצעות עבודה.
- קורות חיים בסגנון נטפליקס - מועמדת לתפקיד שיווק בלוס אנג'לס, קליפורניה, יצרה עמוד בסגנון נטפליקס עם סרטונים שתיארו את הניסיון שלה, הכישורים ואפילו את תחביביה. העיצוב היה כל כך מדויק שהמעסיקים לא יכלו להתעלם ממנה.
- קורות חיים על כדורגל - מועמד לתפקיד בעמותת ספורט במדריד, ספרד, שלח קורות חיים שהודפסו על כדורגל אמיתי. המסר: "אני יודע איך להכניס גול גם בראיון עבודה."
- מגילת קורות חיים - מעצב גרפי מפריז, צרפת, הגיש קורות חיים שנראו כמו מגילת קלף עתיקה, עם כתב יד מעוצב שהודפס על נייר יוקרתי. המסר היה: "אני יודע להוציא פרויקטים ייחודיים לפועל".
- קורות חיים בתוך בקבוק יין - מועמדת לתפקיד במשרד פרסום בתל אביב, ישראל, שלחה בקבוק יין יוקרתי שבו הוטמן קלף עם קורות החיים שלה. המסר: "כמו יין משובח, גם אני משתבחת עם הזמן." הבוס התרשם והיא התקבלה.
- משחק מחשב כקורות חיים - מתכנת מסיאול, דרום קוריאה, שהגיש מועמדות לתפקיד בחברת משחקים יצר משחק מחשב שבו השחקן עובר בין שלבים שמציגים את ניסיונו וכישוריו. כל שלב היה מבוסס על אתגר אמיתי שעמד בו בעבר.
- מארז פופקורן עם מסר - מועמדת לתפקיד בשיווק בניו יורק, ארצות הברית, שלחה קופסת פופקורן עם הכיתוב: "יש לי את הטעם הנכון כדי לפוצץ את הארגון שלכם!" בתוך הקופסה היו קורות החיים שלה.
- קורות חיים בעיצוב חוברת קומיקס - מעצב גרפי ממקסיקו סיטי, מקסיקו, יצר חוברת קומיקס שבה הוא הופיע כגיבור על, כשהעלילה מספרת על הכישורים, הניסיון המקצועי והאתגרים שעמד בהם.
- טיקטוק קורות חיים - מועמד צעיר מסידני, אוסטרליה, יצר סרטון טיקטוק ויראלי שבו הוא מציג את הכישורים שלו דרך אתגרי ריקוד ושירה הקשורים לעולמות התוכן של המשרה. הסרטון גרף מאות אלפי צפיות והמעסיקים לא יכלו להתעלם.
מסקנה:
הסיפורים האלו מזכירים לנו שלא תמיד חייבים ללכת בדרך השגרתית והמסורתית. יצירתיות יכולה להיות כלי חזק במיוחד, אבל חשוב לדעת למי פונים ואיך לשמור על איזון בין הומור ליכולת מקצועית.
אז בפעם הבאה שאתם מחפשים עבודה, תחשבו מחוץ לקופסה – אבל זכרו להישאר נאמנים למי שאתם. אולי יום אחד, הסיפור שלכם יופיע ברשימת "הקורות החיים הכי מוזרים בעולם".
טיפים לסיום:
- הכירו את קהל היעד: אם אתם מגישים קורות חיים בצורה לא שגרתית, ודאו שזה מתאים לתרבות הארגונית.
- שמרו על מקצועיות: הומור ומקוריות זה נהדר, אבל חשוב שהמסר המרכזי יועבר באופן ברור.
- זכרו למה אתם מסוגלים: אל תציעו משהו שאין לכם יכולת לספק בפועל.