4 מבחני מיון לעבודה והתמודדות אחת!

עברתם את שלבי הראיונות בהצלחה ועכשיו הגעתם לשלב המכריע – מבחן קבלה או מבחן מיון. בשני המקרים מדובר במבחן שיקבע אם המשרה בה חשקתם שלכם או לאו. אז מהם סוגי המבחנים המקובלים ואיך עוברים אותם בשלום?

 

אולי יעניין אותך גם:

 

5 עובדות על חיפוש עבודה

מדריך למשתחרר: ככה תחסכו לטיול הגדול

שאלון הכוונה מקצועית

 

מבחני מיון וקבלה לעבודה

 

מבחן 1: מבחן פסיכומטרי

 

מבחן זה כולל תרגילים ושאלות בסגנון הפסיכומטרי המוכר. ניתן ורצוי להתכונן לבחינה זו בעזרת ספרים ייעודיים או תוכנות תרגול אינטרנטיות. במבחנים אלו תידרשו להוכיח ידע בתחומים: סדרות, הבנת הוראות, אוצר מילים, צורות, לוגיקה, בעיות חשבון, פן טכני, אנגלית ועוד.

 

מבחן 2: דינמיקה קבוצתית

 

מטרת הבחינה היא לבחון את כישורי מנהיגות, אסרטיביות, סגנון התבטאות ודרכי תקשורת, יכולת ההשפעה שלכם וכן יכולות חברתיות נוספות. מבחנים אלו מדמים סיטואציות שונות ובוחנים את תגובתכם אליהן. בקטגוריה זו יכולים לתת לכם משימה קבוצתית ולבחון איזה חלק תופס בה כל אחד, או משימה אישית התנהגותית בתוך סיטואציה מוגדרת מראש. אופציה נוספת היא משחק תפקידים בה לכל משתתף יש תפקיד ספציפי שעליו לגלם כדוגמת לקוח-מוכר או מטופל-מטפל. למבחן זה קשה יותר להתכונן אך עם זאת ניתן להיערך ולחשוב מראש מה רוצים לשדר, איך מחליטים להתנהג ואף לנסות לתרגל מראש מספר סיטואציות חברתיות.

 

מבחן 3: מבחני אישיות

 

מבחני אישיות כוללים בדרך כלל משימות ציור, משימות תמונות, השלמת משפטים או בניה/הרכבה כלשהי. מבחנים אלו יכללו עפ"י רוב גם ראיון עם איש מקצוע בתחום הפסיכולוגיה. קשה להתכונן למבחנים ו/או ראיון מסוג זה, עם זאת כדאי להישאר עניינים, בהירים וחיוביים.

 

מבחן 4: מקצועיות

 

מבחני מקצועיות בוחנים ידע מקצועי בתחום המקצוע הספציפי שלכם ויכלול שאלות ידע ויישום כמו למשל, בתחום הנהלת החשבונות, יכולים לדרוש מכם להזין הוצאות והכנסות בתוכנה מסוימת או לשאול שאלות הנוגעות למאזן וכו. בתחום העריכה והתוכן תידרשו לכתוב בנושא מסוים או לערוך טקסט. בתחום התכנות יבחנו את הידע שיש לכם בפתרון בעיות ועוד ועוד, והכל כמובן בהתאם למקצוע ותחום עיסוקכם. יכולים לבקש מכם להכין עבודה בבית או להציג מצגת מסוימת, למעשה כל משימה שקשורה לתפקיד שאתם מתמודדים עליו.

 

איך תתמודדו?

 

תכינו שיעורי בית! התשובה הזו נכונה לכל אחד מהמבחנים, גם לאלו שהמשימות המדויקות לא ידועות. נסו לחשוב אלו סיטואציות רלוונטיות עבורכם ותכננו את תשובתכם בנקודות עיקריות וכלליות, כך תחושו בטוחים יותר.

 

קיבלת את המבחן לידכם – עכשיו וודאו שהמבחן תואם את התפקיד מבחינת היקפו, המקצועיות הנדרשת וכן זמן ההשקעה שהוא מצריך מכם.

 

הקשיבו היטב להוראות הנדרשות מכם, אם לא הבנתם אל תתביישו לשאול, להבהיר ולקבל הסבר. חשוב שתבינו היטב את המשימה שאתם עומדים לבצע, התייחסו גם לדד ליין.

 

קרדיט תמונות: shutterstock