מעסיקים: איפה אתם ממוקמים ביחס לסטטיסטיקה?

תקופת הקורונה אילצה אותנו להתמודד עם שינויים חדים בשוק התעסוקה, ההשלכות עדיין מורגשות וחלק מהשינויים שיצרה תקופה זו, כאן כדי להישאר. בדקנו כמה מכם הוציאו עובדים לחל"ת, כמה שבו לעבוד, מהם הצרכים העיקריים של מחלקות הגיוס ועוד. התוצאות לפניכם

 

רוב המשיבים הינם מעסיקים של 0-50 עובדים (כ- 63%), כ- 21% הינם מעסיקים של 51 – 250 עובדים, כ- 5% מעסיקים של 251 – 1,000 עובדים, והיתר מעסיקים של מעל 1,000 עובדים.

 

כ 53% מהמעסיקים השיבו כי הוציאו לפחות חלק מהעובדים לחל"ת, והיתר השיבו בשלילה. המעסיקים שהשיבו בחיוב נשאלו האם החלו בהשבת העובדים לעבודה, תשובתם:

 

האם השבת את העובדים מהחל"ת לעבודה?

 

 

על השאלה: האם פוטרו עובדים במסגרת משבר הקורונה? השיבו רוב המעסיקים בשלילה (כ- 72%).

כ- 60% השיבו שלדעתם אופציית ההוצאה לחל"ת הייתה הנכונה ביותר עבור העובדים, כ- 12% השיבו כי היה עדיף לתת מענק ממשלתי לחברה ולהשאיר את כל העובדים. כ- 6% סברו כי היה כדאי לתת משכורת פחותה ולהשאיר את העובדים והיתר השיבו שאינם יודעים.

 

 

פיטורים או חל"ת בעקבות הקורונה

 

פרסום משרה

 

על השאלה: מהן המשימות העיקריות של מחלקת הגיוס ומשאבי האנוש לשלושת החודשים הקרובים? השיבו מרבית הנשאלים (מעל 55%) שהם מתמקדים בגיוס עובדים חדשים לתפקידים פנויים. 22% השיבו כי הם מתמקדים בגיוס מחודש בחלק מהתפקידים כדי לשפר את כוח האדם הקיים, אחוז זהה יתמכו בתהליכי פיטורים והוצאה לחל"ת של חלק מעובדיהם והיתר יחזירו את עובדיהם מחל"ת או יעסקו במשימות שונות אחרות.

 

 

משימות עיקריות של הגיוס

 

 

 

מעל 72% השיבו כי הם מתכוונים לגייס עובדים בשלושת החודשים הקרובים והיתר השיבו כי אינם יודעים. מתוך המשיבים בחיוב כ- 69% מתכוננים לגייס 1-10 עובדים, כ- 8% מתכוננים לגייס 11- 49 עובדים, אחוז זהה מתכונן לגייס מעל 100 עובדים, והיתר 50-100 עובדים.

 

הדרישה לגיוס עובדים חדשים מתפלגת כך: כ-40% מעדיפים עובדים בעלי ניסיון רב שנים, כ- 33% מעדיפים חסרי ניסיון, אחוז זהה מעדיף צעירים וכן בעלי ניסיון מועט, וכ-20% מעדיפים אקדמאים.

 

התפלגות הדרישה לעובדים

 

 

אולי יעניין אותך גם:

 

איך לבצע ראיון וירטואלי למועמד?

גיוס עובדים: מדוע זה כ"כ קשה?

פרסום משרה

 

קרדיט תמונות: shutterstock