Overqualified: מי אמר שאתם טובים מידי?

אתם מבקשים לעשות הסבה מקצועית, להשקיע יותר בזמן האישי והמשפחתי שלכם או שפשוט החלטתם להוריד קצת מהעומס הכרוך בעבודה הניהולית שלכם. אנשים רבים מעוניינים במשרות שהם overqualified  עבורם, וזה לא אומר שהם צריכים לוותר עליהן

 

 

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה בה אנשי הייטק בכירים, טייסים לשעבר או אנשי צבא בכירים מבצעים הסבה מקצועית והופכים למורים ומחנכים, למרות שהמשרה החדשה "קטנה" על כישוריהם. לעיתים אנו פוגשים בעצמנו מנהל בכיר שעבד במקום העבודה שלנו ונוכח התובענות הקשה החליט לעשות שינוי בחייו ולרדת למשרה זוטרה יותר שתאפשר לו לשלב בין עבודה לחיים אישיים.

 

המשותף לכל המקרים האלו ואחרים הוא הצורך ל"שפץ" את קורות החיים, ובמקרים רבים לשנמך אותם כך שהם לא יצטיירו כ- Over-qualified לתפקיד המבוקש. אם אתם תוהים מדוע אותו מעסיק לא יחבק בשתי ידיים את ההצעה שהגיעה לפתחו ויעסיק את אותו עובד מוכשר ורב יכולות וניסיון, הרי שכאן בדיוק נעוצה הבעיה. מעסיקים רבים פשוט חוששים שעובד מנוסה או בכיר לשעבר יתקשה לקבל מרות ויהיה קשה לנהלו, לעומת העובדים האחרים בצוות. בנוסף, הם חוששים מכך שהעובד יאבד עניין לאחר זמן קצר והם ייאלצו לבצע את כל התהליך מחדש או שאולי הוא ידרוש סכום כסף גבוה ממה שמקובל בתפקיד אליו פנה.

 

אם כן, כיצד ניתן לפתור את הפלונטר הזה ומהו המרחק הנכון בין התאמת והורדת קורות החיים שלכם ל- Over-qualified?

 

5 טיפים כיצד לעשות זאת נכון:

 

מקדו את התוכן לדרישות המשרה -  כתבו במסמך קורות החיים על ניסיונכם בתמצות ומקדו את התוכן לדרישות שרלוונטיות לתפקיד אליו אתם פונים. כך, אם שימשתם כסופרוייזרים בכירים במשרד פרסום ואתם מחפשים כעת משרת תקציבאי  במשרה חלקית, יהיה זה נכון לכתוב את שם החברה ולפרט את הניסיון הרלוונטי שלכם לתפקיד אך ללא פירוט מקיף על כל מה שכלל התפקיד הבכיר אותו עשיתם.

 

השמטת תארים אקדמאיים ומקצועיים לא רלוונטיים-  הורידו מקורות החיים תארים לא רלוונטיים לתפקיד. אם אתם פונים לתפקיד זוטר ויש באמתחתכם תואר דוקטור או מהנדס בכיר וכן הלאה, התארים אינם רלוונטיים.

 

עבודה לטווח ארוך – הדגישו את העובדה שאתם מחפשים עבודה לטווח ארוך ולא כאפיזודה קצרה. נקודה זו חשובה במיוחד עבור המעסיקים שכן מבחינתם הם הולכים להשקיע בהכשרה שלכם ואם אתם מעוניינים במשרה לטווח קצר, לא תהיה התאמה ביניכם.

 

ציינו במפורש את שם התפקיד – אם שלחתם את קורות החיים שלכם לארגון גדול בו קיים מגוון רחב של תפקידים, כתבו מפורשות באיזה תפקיד בדיוק אתם מעוניינים. אנשי משאבי האנוש עלולים לטעות ולחשוב שלאור ניסיונכם אתם מכוונים לתפקיד אחר בארגון וכך תפספסו את המשרה אליה שלחתם את קורות החיים.

 

מכתב נלווה – מומלץ לצרף לקורות החיים מכתב נלווה או פסקה ממוקדת בהם תוכלו להסביר בקצרה ובכנות מדוע אתם מעוניינים במשרה זוטרה למרות שקורות החיים שלכם עשירים ומלאים. מכתב אותנטי כזה יוכל להוריד את רף החששות של המעסיק העתידי ולהגדיל את סיכוייכם להגיע לראיון עבודה בחברה.