5 שאלות שיובילו אתכם לכתיבת קורות חיים מקצועיים

קורות חיים איכותיים מהווים את השלב הראשוני בכל חיפוש עבודה, וחשיבותם קריטית אפוא להגדלת סיכוייכם להתקבל לתפקיד הנכסף. אחד הדברים שחשוב לדעת לגבי מסמך קורות החיים הוא העובדה הפשוטה שהפורמט שלהם משתנה עם הזמן, מה שאומר שפורמט קורות החיים אותו שלחתם לפני 15 שנה לא יהיה הפורמט המקובל היום. אין מדובר רק בנראות או בסדר הצגת הדברים, מדובר גם על אורך המסמך (רמז: עדיף עמוד אחד בלבד) והיצמדות למונחים מקצועיים הכלולים במודעת הדרושים

 

כתיבת קורות חיים מקצועיים

 

הנה לכם מספר שאלות אותן מומלץ לשאול את עצמכם טרם שלב ההכנה בפועל:

 

שאלה1: מהו הסדר המקובל לכתיבת קורות חיים?

פרטים אישיים ופרטי יצירת קשר כגון שם, כתובת, דוא"ל ומספר טלפון נייד ; יופיעו בתחילת העמוד. השכלה אקדמאית ומקצועית (ותיכונית במידה ולמדתם במגמות ייחודיות או צברתם ציונים גבוהים במיוחד); ניסיון תעסוקתי המפרט את הניסיון הרלוונטי שלכם לתפקיד אליו אתם ניגשים; שירות צבאי או לחילופין שירות לאומי  - אין הכרח לציין. ולבסוף ניתן להוסיף תחביבים או התנדבות (בדקו אם משרת אתכם). אם יש לכם ממליצים הוסיפו פסקה נוספת וציינו אותם.

 

שאלה 2: איזה מידע כדאי לי להכניס ועל איזה כדאי לוותר?

אם אתם מועמדים צעירים יחסית ולא צברתם עד כה ניסיון רב בעבודה הרי שתוכלו ללכת אחורה בזמן ולהרחיב על הכישורים אותם רכשתם גם בתפקידים אותם עשיתם שאינם קשורים בהכרח לתפקיד המוצע. אם אתם מועמדים וותיקים יותר, אורך היריעה קצר מלהכיל ולכן חשוב להיות עניינים ולציין שניים- שלושה תפקידי עבר בהם רכשתם ידע, ניסיון וכלים במסלול המקצועי שלכם.  כאן ראוי לציין כי מעסיקים רבים כיום אינם טורחים לסנן את קורות החיים בעצמם ומשתמשים לשם כך בתוכנות רובוטיות לסריקה. אחת הטקטיקות לעבור אותן בשלום היא באמצעות שזירת מילות מפתח לאורך כל המסמך. ככל שקורות החיים שלכם יכילו יותר מילות מפתח העונות על דרישות התפקיד, כך גם דירוגכם בתוכנה יהיה גבוה יותר.

 

שאלה 3: האם עליי להכין קורות חיים שונים לתפקידים שונים?

התשובה החד משמעית היא שכן. לעיתים התפקידים המוצעים הם תפקידי נישה או כאלה בהם המעסיק נותן יתרון למועמד בעל כישורים ספציפיים מאוד בתחום, כך שבמקרים כאלו יהיה מומלץ להכין מספר קורות חיים, שבכל אחד מהם תוכלו להדגיש את היתרון היחסי שלכם על פני המועמדים האחרים. בענף ההייטק למשל מקובל מאוד לשלוח קורות חיים בשפה האנגלית כך שמומלץ לנסח קורות חיים בשפה זו למקרה הצורך.

 

שאלה 4: האם כדאי לי לשלוח את קורות החיים לבדיקה?

כמובן. עם סיום הכנת קורות החיים מומלץ לשלוח אותן לחבר שאתם סומכים עליו או לאיש מקצוע מתחום משאבי האנוש שייתן את חוות דעתו. הוא יוכל להבחין אם קורות החיים שלכם אכן ענייניים וממצים, האם נפלו בהן שגיאות כתיב מבלי ששמתם לב לכך, והאם כל הפרטים אכן מדויקים ומילות המפתח אכן מפוזרות לאורך כל המסמך. בשלב מאוחר יותר, כשאתם כבר בעיצומו של התהליך שימו לב שאתם לא שולחים קורות חיים למשרות בצורה  אוטומטית. נסו להבין מהו המידע הכי חשוב למפרסם המשרה ואם הדבר חסר בקורות החיים, הוסיפו אותו תוך סגנון קורות החיים בהתאם (כמובן אם זה מתאים לניסיון שרכשתם).

 

שאלה 5: האם כדאי לי להוסיף תמונה?

נכון שלמראה החיצוני יש השפעה על כולנו, גם אם היא לעיתים לא מודעת, אך בגדול כדאי לוותר על צירוף של תמונה לקורות החיים. היא פשוט תוסיף ממד נוסף בו המגייס יבחן אתכם ותקטין את הסיכויים שלכם לקבל את התפקיד. החריג היחיד כאן הוא תפקידים שבבסיסם דורשים הופעה ייצוגית ומושם בהם דגש רב על מראה חיצוני. בתפקידים מעין אלו מקובל יותר לצרף תמונה, ואם כבר עשיתם זאת, אל תחסכו ושלחו למגייס תמונה של צלם מקצועי.

 

בשורה התחתונה, כמו בכל דבר בחיים כך גם בהכנת קורות חיים נדרשת הכנה מקדימה טרם הכתיבה עצמה. ההכנה תאפשר לכם לדייק את המסרים בצורה טובה יותר, להימנע מחזרתיות מיותרת ולהצליח להתאים את קורות החיים לפורמט קצר וקולע של עמוד אחד בלבד.

 

*קרדיט תמונה: shutterstock