כשמדובר בראיון עבודה בחברה נחשקת – אחת מהחברות הגדולות, החדשניות והמובילות בשוק – המשחק משתנה. אם בראיונות 'רגילים' מספיק לשלוט בחומר, להראות התלהבות ולהיות מקצועיים, כאן אתם חייבים לבלוט ונדרשת רמה גבוהה יותר של הכנה, הבנה עסקית והתאמה תרבותית, בקיצור Be Unique
הנה כמה טיפים שיכולים לתת לכם יתרון בולטות מול מועמדים אחרים:
1. ללמוד את החברה מבפנים – ממש כמו עובד ותיק
חברה נחשקת היא לא רק מקום עבודה – היא מותג, קהילה ותרבות. לכן, אל תסתפקו בלקרוא את עמוד ה"אודות" באתר הרשמי, נסו למצוא כל מידע שהתפרסם על החברה. אתרו עובדים נוכחיים (ולשעבר) בלינקדאין ואל תתביישו לשאול אותם שאלות ולקבל מהם טיפים ומידע. .
2. להבין את הדינמיקה של הצוות שאתם אמורים להצטרף אליו
בזמן ראיון העבודה, גלו עניין והתעניינו גם בחזון החברה. התעניינו בצוות העבודה שלכם, בדקו באילו פרויקטים הם עוסקים כעת, מה מצופה מכם כחלק מהצוות, איך נראה קצב הצמיחה של המחלקה ועוד.
3. להכין תובנות ייחודיות על התחום ועל החברה
מנהלים בחברות גדולות נחשפים לאינסוף מועמדים שאומרים "אני מאוד מעוניין לעבוד אצלכם". לכן חשוב לבלוט עם גישה מעמיקה יותר, חשבו לפני הראיון על שאלות כגון:
ספרו על כך בראיון.
4. להוכיח התאמה תרבותית, אבל בלי קלישאות
חברות גדולות שמות דגש חזק על התאמה לערכים ול-DNA הארגוני. במקום לומר "אני עובד טוב בצוות", תנו דוגמה מסיפור עבר שממחיש איך ניווטתם סיטואציה מורכבת בעבודת צוות. אם החברה דוגלת באומץ וחדשנות – ספרו על הרגע שבו לקחתם סיכון מחושב והובלתם שינוי.התאימו את השפה שלכם לשפת החברה – אם היא דוגלת ב-"Think Big", שלבו זאת בתשובות שלכם.
5. להיות פרואקטיבים ולשאול שאלות חכמות
המועמדים החזקים ביותר שואלים שאלות שמעידות על חשיבה אסטרטגית ולא רק על רצון להשתלב.
לסיכום
להתקבל לחברה נחשקת זה שילוב של הכנה מעמיקה, התאמה תרבותית וחשיבה אסטרטגית. אם תיכנסו לראיון לא כמתמודדים אלא כמי שכבר חי את עולם התוכן של החברה – הסיכוי שלכם להצליח יגדל משמעותית. מוכנים להתחיל לחפש את המשרה בחברה הנחשקת שלכם?
קרדיט תמונה: shutterstock