5 דרכים פשוטות להרשים את המראיין

ראיון עבודה הוא אחד הרגעים החשובים שבו ניתנת לכם הזדמנות להרשים את המראיין. כיצד תוודאו שהרושם הראשוני שאתם מייצרים הוא הטוב והאפקטיבי ביותר?

 

 

"אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני" אומר המשפט הידוע, ואחת האינטראקציות בהן המשפט הזה נכון במיוחד היא ראיון העבודה. כשאתם נכנסים לראיון עבודה יש לכם חלון הזדמנויות קצר להרשים את המראיין שלכם ולהצליח ברושם הראשוני שאתם מייצרים. במהלך חיפוש עבודה חדשה אנשים נוטים לעבור יותר מראיון עבודה אחד, אולם כל ראיון עומד בפני עצמו ויש לכם רק הזדמנות אחת להצליח בו ולזכות להערכה חיובית מצד המראיין. אז, איך עושים את זה?

 

הכירו את החברה היטב

הכינו תחקיר מקדים, קראו באינטרנט, באתר החברה וברשתות החברתיות כל מה שחשוב לדעת: במה החברה עוסקת, מי הלקוחות שלה, מה המטרות העסקיות, ועוד. קראו את הכתבות האחרונות בעיתונות ואת הידיעות לעיתונות שהחברה פרסמה בתקופה האחרונה - אלו הם הנושאים העדכניים, החשובים לה ביותר. כשתגיעו לראיון העבודה הקפידו להשתמש לאורך הריאיון במה שלמדתם על החברה. ספרו למראיין שקראתם לדוגמה, שהחברה מגייסת כספים, פונה לפלח שוק חדש, או כל נושא חשוב אחר שלמדתם על החברה. המראיינים ברובם רואים ערך רב בבקיאות שלכם בנושא.

 

לימדו את המתחרים שלכם

נסו לקבל מידע רב ככל שתוכלו על סוג האנשים שמתראיינים לצדכם, מי הם יכולים להיות ואיזה ניסיון וכישורים הם עשויים להציג שעלול ליצור לכם תחרות מאתגרת. את המידע הזה תוכלו לבנות על ידי דרישות התפקיד כפי שהחברה פרסמה אותן במודעת הדרושים וחשיבה מי עשוי להתראיין לתפקיד הזה. הקפידו להציג למראיין את החזקות שלכם בכל מקרה, זה יסייע להבליט אתכם על פני האחרים.

 

ארגנו את המידע היטב

תכננו מראש מה אתם הולכים לומר במהלך ראיון העבודה וגם את הסדר הנכון של הדברים שבכוונתכם לומר. היו מאורגנים ומסודרים בשיחה, חשבו כמה שניות לעצמכם לפני שאתם ממהרים להשיב על שאלה, ונסו להעריך מה המראיין מנסה ללמוד עליכם מתוך התשובה שתספקו לו, כך תוכלו לארגן טוב יותר את התשובות ולהשיב באופן מיטבי.

 

הימנעו מהגזמה

הצגת החזקות, הלימודים, הידע המקצועי והניסיון התעסוקתי למראיין היא חשובה מאוד, אבל חשוב יותר לא להגזים. אף מראיין לא יתחבר לאדם שמתלהב ומתפאר מעצמו, וודאי שלא אדם שמדבר על עצמו בלי סוף. הצגת החזקות שלכם צריכה להיעשות בטבעיות ובאותנטיות ללא הגזמה והתלהבות יתר.

 

קוד לבוש ושפת גוף

קודם הלבוש ואסתטיקה הם נושאים חשובים מאוד בראיון עבודה. את קוד הלבוש במקום עבודה ניתן לגלות די בקלות היום, על ידי מעבר על עמודי החברה ברשתות החברתיות וצפייה בתמונות שבהן צולמו עובדים במשרדים של החברה. הקפידו להתלבש לראיון העבודה על פי כללי קוד הלבוש של החברה שבה אתם מתראיינים. הקפידו על אסתטיקה גבוהה, ניקיון, וריח טוב. אלו הדברים החזקים ביותר שעושים את הרושם הראשוני. אגב גם למימיקה ולשפת הגוף יש השפעה עצומה על החלטת המראיין. במהלך ראיון העבודה העמידה והישיבה שלכם צריכה להיות זקופה (אך נינוחה ולא מתוחה מדי). הקפידו לחייך אך לא באופן מוגזם, ושמרו על נעימות, נינוחות וכבוד.